گوشه ای از خاطرات رئیس آموزش و پرورش اورامانات در سال 51 و حکایت روستاهای بیرواس و کیمنه

گوشه ای از خاطرات رئیس آموزش و پرورش اورامانات در سال 51 و حکایت روستاهای بیرواس و کیمنه

 گوشه ای از خاطرات رضا خالدی چهره ماندگار و رئیس آموزش وپرورش اورامانات در سال ۵۱ 

 رضا خالدی فرزند عبدالباقی، یکی از مفاخر مدیریتی این دیار و از چهره های ماندگار آموزش و پرورش اورامانات است که در سال ۱۳۲۰ در شهر پاوه دیده به جهان گشود. وی علاوه بر تصدی مدیریت آموزش و پرورش پاوه و اورامانات در سالهای ۵۱ تا ۵۳، ریاست آموزش و پروش شهرستان های مهاباد و سلماس را در کارنامه دارد. آنچه در زیر می آید گذری بر زندگی کاری این انسان وارسته از ابتدای خدمت تا بازنشسته شدن در آموزش و پرورش استان کرمانشاه است؛ به امید آنکه مورد توجه مخاطبان گرامی بویژه فرهنگیان عزیز و سخت کوش دیارمان واقع شود.

 یک روز آقای حمیدی مسوول نمایندگی نوسود تماس گرفت و گفت بین یکی از دبیران بومی و کرمانشاهی درگیری ایجاد شده و هرچه زدوتر خودت را به اینجا برسان. آذرماه بود و درحالیکه برف و باران می بارید، من هم با مرحوم صدیق عزیززاده با جیپ کروکی از پاوه حرکت کردیم و حدودا ساعت ۵ صبح به جاده نروی رسیدیم.  مسیر را باوجود سختی راه و برف و باران ادامه دادیم و ساعت ۸ صبح به نودشه رسیدیم. در نودشه به همراه شهردار وقت آقای محمد صالحی به مدرسه ای که درگیری ایجاد شده بود رفتیم و در نهایت بخاطر بوجد نیامدن اصطکاک های بیشتر و درگیری های مذهبی دبیر کرمانشاهی را به مرکز استان انتقال دادیم.

 همان روز به همراه محمد صالحی از کل هرات با قاطر به قصد بازدید از مدارس به روستاهای کیمنه و بیدرواس رفتیم. در بیدرواس معلمی بود که الان فوت کرده و دیدیم ۲ کلاس از مدرسه ی ۳ کلاسه روستا را به دو زنش اختصاص داده و فقط یک کلاس را برای تدریس گذاشته است. از این موضوع گذشتم دیدم آن معلم در حال قرائت متن خیرمقدمی برای ورود من به مدرسه است. من که خودم را خدمتگذار معلمان و فرهنگیان می دانستم و اهل بعضی برنامه ها نبودم، متن را که خواند کاغذ را از او گرفتم و دیدم ۱۷ غلط املایی دارد. از این موضوع بسیار ناراحت شدم و به او گفتم دفتر آمار مدرسه را بیاورد. او که چیزی در بساط نداشت دست خالی آمد و من هم از وی نپذیرفتم و به عنوان تنبیه آن مرحوم را به روانسر منتقل نمودم و ظاهرا تا پایان عمر همانجا سکنی گزید.

 به کیمنه رفتم دیدم معلم روستا با کاشت تنباکو و دعانویسی در حال درآمدزایی است و اعتنایی به تدریس نمی کند، او را نیز به روانسر منتقل نمودم، از قضا هم اکنون نیز در رونسر در حال زراعت می باشد.

http://www.pavehpress.ir/%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF/

 %d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%af%db%8c3



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: موضوعات مرتبط با روستا
[ ] [ ] [ زاهد ]
[ ]